Zalety używania foliopaków w sklepach internetowych

Poza kartonowymi pudełkami i kopertami papierowymi bądź bąbelkowymi, w transporcie najczęściej stosowane są foliopaki kurierskie i firmowe. Wodoszczelne i sprężyste, świetnie sprawdzają się nie tylko w przypadku wysyłki dokumentów, ale również wielu innych towarów z oferty szeroko rozumianego ryku e-commerce. Jeśli chcesz dowiedzieć się, czym jest foliopak i dlaczego warto go stosować, przeczytaj poniższy tekst.

Co to jest foliopak?

Foliopaki to lekkie, wykonane najczęściej z polietylenu koperty foliowe, które zastępują koperty z papieru. Szczególną odmianę tej formy opakowania stanowią foliopaki kurierskie, produkowane na zlecenie poszczególnych firm wysyłkowych i ściśle odpowiadające ich potrzebom. Oczywiście takie opakowania pełnią także funkcję reklamową.

Zalety i wady foliopaków

Wśród zalet kopert foliowych wymienia się najczęściej:

  • niewielką wagę opakowania;
  • wodoodporność;
  • możliwość personalizacji i wykorzystania w celach reklamowych przy pomocy nadruku;
  • elastyczność – koperty foliowe wykazują znacznie większą sprężystość niż papierowe, dlatego nie trzeba stosować większych opakowań, niż to konieczne;
  • łatwość magazynowania dużych ilości kopert foliowych.

Jak każde inne rozwiązanie, również i to posiada jednak wady. Foliowe koperty nie są materiałem ekologicznym, choć większość dostępnych na rynku opakowań w 100% poddaje się recyklingowi. Nie chronią także przed urazami mechanicznymi. Oczywiście z tym ostatnim problemem można sobie poradzić, stosując wewnątrz folię bąbelkową lub różnego rodzaju wypełniacze, np. z hurtowni https://e-hurtownia-opakowan.pl/wypelniacze-c22.

Do czego stosuje się foliowe koperty?

Koperty z folii świetnie nadają się do zastosowań, które wymagają szczelności oraz elastyczności. Szczególnie chętnie wykorzystuje się je do pakowania ubrań. Foliopaki sprawdzają się także w przypadku innych przedmiotów, zwłaszcza wtedy, kiedy waga opakowania oraz jego wymiary wpływają w zasadniczy sposób na koszt przesyłki. Jeśli cena wysyłki jest po stronie sklepu internetowego, koperty foliowe mogą przyczynić się do sporych oszczędności. Z kolei, jeśli koszt wysyłki jest po stronie klienta, niższa wartość ma znaczenie marketingowe i może wpływać na polepszenie wyników sprzedażowych.

Czy foliopaki można wykorzystać ponownie?

Jeśli jesteś zwolennikiem idei zrównoważonego rozwoju, będąc klientem sklepów internetowych, z pewnością nie raz wykorzystałeś foliopak powtórnie. Kopertę foliową można zastosować ponownie do innej przesyłki, ale także użyć ją do innej roli, np. w funkcji opakowania czy worka na śmieci.

Po zużyciu foliopaku pamiętaj o segregacji śmieci – wyrzucając go do odpowiedniego śmietnika, zwiększasz szansę na jego ponowne wykorzystanie w przemyśle.

Podobne wpisy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *