Telebimy, czyli nowoczesna klasyka


Reklama, jak i wszystko inne zmienia się bardzo dynamicznie w ostatnich latach. Wraz z rozwojem techniki zaczęła ona zyskiwać nowe wymiary, nowe możliwości, z których bardzo chętnie korzystali i korzystają, ci którzy chcą promować swoje usługi.

Tradycyjna reklama

Pierwsze reklamy, jakie pojawiały się najczęściej w gazetach właściwie w niczym nie przypominały tych dzisiejszych. Oprócz tego, że miały ograniczona kolorystykę z powodu słabej technologii druku to jeszcze były zupełnie inaczej zaprojektowane. Dawniej ludzie przywiązywali większą wagę do słowa, więcej czytali, mieli bogatsze słownictwo. Dziś zmierzamy do powrotu do kultury obrazkowej, która szybko i jasno przekazuje informacje, tylko niezbędne informacje. Dawne reklamy były przede wszystkim skrzętnym opisem, który zachwalał dany produkt, czy usługę, reklama potrafiła dochodzić nawet do tysiąca znaków. Dziś tak długiego tekstu reklamowego nikt by nie przeczytał ,a co za tym idzie nie miałaby dana reklama żadnego efektu. Zmianie uległ również język, którym posługiwali się reklamodawcy, dawniej wyważony i elegancki, dziś często pozostawia wiele do życzenia. Reklamy musza dostosować się do nowych czasów, dlatego sięgają po innowacyjne środki takie, jak telebimy, sponsoring, czy też interaktywne formy reklamy. Jest jednak rzecz, która właściwie prawie w ogóle nie uległa zmianie przez te wiele lat, gdy mamy do czynienia z reklamą. Nadal jej przekazy są bardzo stereotypowe i ukazują, jak najbardziej tradycyjny podział ról. Reklamy środków do czyszczenia, proszków, czy produktów do gotowania są kierowane do kobiet, a te związane ze sprawami technicznymi i samochodami do mężczyzn. To chyba jeszcze długo pozostanie takie samo, ponieważ społeczeństwo wbrew pozorom nadal ceni ten tradycyjny porządek świata.

Ciekawe nowości

Reklama i promocja w nowej formie może być bardzo ciekawa. Coraz więcej firm wychodzi naprzeciw swoim klientom i oferuje im różnorodne spotkania, czy to w rzeczywistości, czy też w świecie wirtualnym. Politycy wiedzą najlepiej, że przekonać kogoś do czegoś jest najlepiej osobiście. Dlatego przedsiębiorstwa inwestują w akcje promocyjne, na których mają bezpośrednią styczność z ludźmi. Koncerty, zabawy, czy wspólne gotowanie to propozycje, które gromadzą i angażują ludzi. A wiadomo, że zaangażowanie się w sprawę sprawia, że człowiek jest bardziej przekonany do danej kwestii. Bardzo popularny jest również sponsoring, czyli wspieranie na przykład sportowców, czy wydarzeń kulturalnych przez wielkie marki, które dzięki temu zyskują reklamę. Na pograniczu nowoczesności i tradycji stoi bardzo ciekawa forma reklamy: telebimy. To nie to samo, co reklama telewizyjna, poni9eważ jest krótsza, bardziej zwięzła i w dodatku pozbawiona dźwięku. Wedle badań jednak ta reklama jest bardzo skuteczna, ponieważ, jak mało co innego potrafi przyciągnąć uwagę. Umiejętnie skonstruowany spot wyświetlany przez telebimy może przynieść spore zyski. Tajemnica tego sposobu na promocje jest prosta. Daj znudzonemu człowiekowi kilkanaście, czy kilkadziesiąt sekund czegoś, co go zainteresuje, a sukces gwarantowany.

Miejsce na reklamę

Właśnie dlatego telebimy ustawiane są w miejscach, gdzie ludzie są zmuszeni się na moment zatrzymać, na przykład na przejściach dla pieszych ze światłami. Stojąc nawet mimowolnie spoglądamy na ekran i oglądamy reklamę danej marki, tak tworzy się w naszej głowie jej wizerunek, w zależności od tego, co przedstawia spot, który powinien być, jak najbardziej dynamiczny. Artykuł powstał przy współpracy z drukarnią internetową K2Print.pl


Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *