lokowanie produktu

Lokowanie produktu – wady i zalety tej formy reklamy

Tzw. lokowanie produktu może być skuteczną i dość oryginalną jak na polskie warunki formą reklamy. Dlaczego ta sprytna forma reklamy może być skuteczna postaram się Państwu przybliżyć w tym artykule, który ukazuje zarówno wady jak i zalety lokowania produktu.

Co to jest lokowanie produktu?

Towar promowany jest najczęściej normalnie używany w serialu lub filmie. Zalet tego typu reklamy jest klika zarówno dla reklamodawcy jak i potencjalnego odbiorcy. Po pierwsza taka forma reklamy nie drażni i nie jest nachalna. Przyznacie, że nic tak nie wkurza jak podczas pełnego napięcia momentu w filmie wyskakuje blok reklamowy w dodatku trwający czasami nawet pół godziny ! W polskiej telewizji komercyjnej niestety jest to już norma, która przynajmniej mnie zniechęca do oglądania niektórych “hitów” w tzw. prime time. W przypadku lokowania produktu o takim czymś nie może być mowy. Posłużę się przykładem. W popularnym serialu mogą być np. używane filtry wody z logo firmy, stanowi to integralną część scenariusza i nie jest oderwane od serialowej rzeczywistości. Inny przykład w serialu czy też telenoweli bohater został zabrany na policję gdzie sprawdzana jest trzeźwość za pomocą alkomat u. Oczywiście alkomat jest reklamowanym za pomocą lokowania produktu.

Przyznacie, że metoda jest sprytna 🙂

Przy okazji jeśli zauważycie napis audycja zawiera lokowanie produktu spróbujcie odnaleźć jakie produkty są reklamowane w serialu z tego co sam zaobserwowałem niekiedy jest to trudne do wychwycenia. Jak na razie lokowanie produktu umieszczane jest w serialach takich jak np. M jak miłość, Rodzinka itp. sądzę jednak, że kwestią czasu jest kiedy tego typu forma reklamy będzie również występować w filmach i innego typu audycjach telewizyjnych. Wszakże najlepszą formą reklamy jest reklama, która przez odbiorcę nie jest odbierana jak reklama.

Oczywiście każda forma reklamy jeśli będzie nadużywana może szybko spowszednieć i co gorsza dla reklamujących może obrzydnąć a wtedy reklamowany produkt będzie kojarzony z kiczem. Miejmy więc nadzieję, że reklamujący zachowają proporcje i nie będą wszędzie wciskać reklamy.

Zobacz również

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *