lokowanie produktu

Lokowanie produktu – wady i zalety tej formy reklamy

Tzw. lokowanie produktu może być skuteczną i dość oryginalną jak na polskie warunki formą reklamy. Dlaczego ta sprytna forma reklamy może być skuteczna postaram się Państwu przybliżyć w tym artykule, który ukazuje zarówno wady jak i zalety lokowania produktu.

Co to jest lokowanie produktu?

Towar promowany jest najczęściej normalnie używany w serialu lub filmie. Zalet tego typu reklamy jest klika zarówno dla reklamodawcy jak i potencjalnego odbiorcy. Po pierwsza taka forma reklamy nie drażni i nie jest nachalna. Przyznacie, że nic tak nie wkurza jak podczas pełnego napięcia momentu w filmie wyskakuje blok reklamowy w dodatku trwający czasami nawet pół godziny ! W polskiej telewizji komercyjnej niestety jest to już norma, która przynajmniej mnie zniechęca do oglądania niektórych “hitów” w tzw. prime time. W przypadku lokowania produktu o takim czymś nie może być mowy. Posłużę się przykładem. W popularnym serialu mogą być np. używane filtry wody z logo firmy, stanowi to integralną część scenariusza i nie jest oderwane od serialowej rzeczywistości. Inny przykład w serialu czy też telenoweli bohater został zabrany na policję gdzie sprawdzana jest trzeźwość za pomocą alkomat u. Oczywiście alkomat jest reklamowanym za pomocą lokowania produktu.

Przyznacie, że metoda jest sprytna 

Przy okazji jeśli zauważycie napis audycja zawiera lokowanie produktu spróbujcie odnaleźć jakie produkty są reklamowane w serialu z tego co sam zaobserwowałem niekiedy jest to trudne do wychwycenia. Jak na razie lokowanie produktu umieszczane jest w serialach takich jak np. M jak miłość, Rodzinka itp. sądzę jednak, że kwestią czasu jest kiedy tego typu forma reklamy będzie również występować w filmach i innego typu audycjach telewizyjnych. Wszakże najlepszą formą reklamy jest reklama, która przez odbiorcę nie jest odbierana jak reklama.

Oczywiście każda forma reklamy jeśli będzie nadużywana może szybko spowszednieć i co gorsza dla reklamujących może obrzydnąć a wtedy reklamowany produkt będzie kojarzony z kiczem. Miejmy więc nadzieję, że reklamujący zachowają proporcje i nie będą wszędzie wciskać reklamy.

Related Posts

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *